چگونه طراح سایت شویم؟

توسطمدیریت

چگونه طراح سایت شویم؟

چگونه طراح سایت شویم؟ چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم؟ برای کار در زمینه طراحی سایت چه بکنیم؟ طراحی سایت نیاز به پیش نیازهایی دارد که در مطلب یادگیری طراحی سایت را از کجا شروع کنیم به آن پرداخته شد.

اولویت نخست چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

برای طراحی وب سایت در اولویت نخست شما نیاز دارید پلن جامع از آنچه که در ذهن دارید را به طور کلی تدوین نمایید.
حال با فرض اینکه شما موضوع وب سایت را انتخاب کرده اید می رویم سر این مطلب که چگونه وب سایت طراحی کنیم و از کجا شروع نماییم:

قبل از هر چیز برای راه اندازی یک وب سایت شما نیاز به یک دامنه یا دامین  دارید. برای ثبت یک دامنه ی خوب می بایست به قانون های انتخاب صحیح دامنه توجه داشته باشید زیرا در آینده انعطاف چندانی برای تغییر در این بخش (اصلاح نام دامنه) نخواهید داشت و اگر مجبور به این کار باشید باید با مشکلات آن خصوصا در کوتاه مدت کنار بیایید.

بعد از انتخاب و ثبت یک دامنه ی مناسب شما احتیاج به تهیه هاست مناسب دارید که در این مورد هم باید دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید بسته به نوع وبسایت خود و در نظر گرفتن ویژگی های وب سایت (مثلا استاتیک یا دینامیک بودن سایت و مثلا در صورت دینامیک بود نوع زبان برنامه نویسی مورد استفاده مانند پی اچ پی یا ای اس پی دات نت بودن سایت) نسبت به خرید هاستی (ویندوز یا لینوکس) که بیشتری همخوانی را با نیازهای شما داشته باشد اقدام کنید.

با خرید هاست و دامنه شما بستر لازم را برای راه اندازی وبسایت خود دارید اما هنوز یکی از مهمترین بخشها باقی مانده است و آن خدمات و محتوایی است که قرار در اختیار کاربران سایت قرار گیرد که خود شامل برنامه های مدیریت محتوا، قالب گرافیکی و … است.

اگر بخواهید این موارد را در سایت خود پیاده سازی کنید ممکن است نیاز باشد با زبانهای برنامه نویسی آشنایی داشته باشید.

پیش نیاز تمام زبانهای برنامه نویسی تحت وب فراگیری زبان اچ تی ام ال (HTML) است.که پایه تمامی زبانهای برنامه نویسی تحت وب میباشد.

در بسیاری مواقع تنها اگر فقط همین زبان را بدانید قادر خواهید بود که وبسایت خود را طراحی و در یک هاست آپلود کرده و با استفاده از دامنه در دسترس عموم کاربران اینترنتی قرار دهید. زیرا اغلب برای راه اندازی و طراحی سایت نیاز نیست شما خودتان برنامه نویسی زبانهای دینامیک را بدانید و سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارند که امکان طراحی قالب با استفاده از زبان اچ تی ام ال به شما می دهند در حالی که وب سایت شما یک وبسایت پویا (دینامیک) می باشد.

البته باید توجه داشته باشید که برای وبسایتی که شما قصد طراحی آنرا دارید چه سیستم مدیریت محتوایی مناسب تر است و در صورت لزوم قبل از انتخاب و نصب اینگونه برنامه ها با طراحان با تجربه تر مشورت کنید. در صورتی که بخواهید خود یک سیستم مدیریت محتوا برای سایتتان برنامه نویسی کنید باید بدانید که با چالشهای فراوانی روبرو خواهید بود که از مهمترین آنها علاوه بر داشتن دانش برنامه نویسی مناسب، زمان و مشکلات امنیتی است.

برنامه ها و نرم افزارهای طراحی سایت

برنامه های طراحی زیادی نیز وجود دارند که به شما در طراحی سایت (خصوصا در بخشهای استاتیک) کمک خواهند کرد اما آموزش این نرم افزارها خارج از ظرفیت این مطلب است.

از مهمترین این نرم افزارها می توان به برنامه های مشهوری همچون فتوشاپ، دریم ویور و سایر برنامه هایی که کار شما را در استفاده از اچ تی ام ال آسان خواهند کرد اشاره نمود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید post

درباره نویسنده

مدیریت administrator

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

تماس مستقیم با مدیریت 09122623677